Najznačajniji sigurnosni sustavi u automobilima (1/17)

Strelovit napredak aktivnih i pasivnih sigurnosnih sustava u automobilima rezultirao je osjetno manjim brojem nesreća, pogotovo onih s fatalnim posljedicama

Ipak, već letimičan pogled na crnu kroniku bilo kojeg dnevnog lista otkriva da se tragične nesreće događaju svakodnevno. Razlog većine je neprilagođena brzina, a nerijetko kumuje i prekomjerna doza alkohola.

U proteklih 10 godina na hrvatskim cestama poginulo je 174 djece, a gotovo 15.000 ih je ozlijeđeno. To je dovoljan razlog da još jednom napomenemo kako su svi ovdje navedeni sustavi isključivo od pomoći vozaču, ali ne mogu kompenzirati neodgovorno ponašanje.

Automobili su sigurniji nego ikad prije, a za nekoliko desetljeća prometne nesreće postat će stvar prošlosti. Većina novih modela osvaja maksimalnih pet zvjezdica na testovima sigurnosti, ESP je postao obavezan za sve nove automobile na tržištu EU, sve više se vodi računa o sigurnosti pješaka i djece te umoru vozača, razvijeni su zračni jastuci za putnike straga, autonomna vozila testiraju se u realnim uvjetima…

Sigurnost automobila napreduje svjetlosnom brzinom, a konačan cilj razvoja aktivnih i pasivnih sigurnosnih sustava je promet s nula nesreća (Vizija 0). Nažalost, neopreznim i neodgovornim vozačima nema pomoći, jer granice fizike i zdravog razuma ne može pomaknuti ni sva sila elektronike.

Danas se sigurnost automobila uspoređuje rezultatima s EuroNCAP testiranja. Prve crash testove u povijesti provodio je GM, još davne 1934., a Mercedes je 1949. redovito zabijao model 170 u fiksnu prepreku kako bi istražili djelovanje sile udara na konstrukciju.