Kolumne

PARKIRANJE JE BOLJE U RIKVERC, PO POTREBI UZ MANEVAR VIŠE

Pri parkiranju u paralelno ili okomito postavljen prostor treba se držati pravila da se ulazi stražnjim dijelom vozila, a izlazi prednjim.

Tako se, uz dobru procjenu putanje, može parkirati u samo dva manevra. U suprotnome, treba znatno više prostora i manevriranja te je teško dobro iskoristiti parkirni prostor. To je posebice važno ako se parkira uz zid, jer se tada pogrešnim manevrom (izlaskom stražnjim dijelom), može oštetiti prednji dio automobila.

U takvom je manevru preporučljivo koristiti pravilo 'manevar više', pogotovo ako automobil nije opremljen parkirnim senzorima. Dakle, ne idite branikom do zadnjeg centimetra slobodnog prostora, jer takvom strategijom ćete, po zakonu velikih brojeva, prije ili kasnije oštetiti automobil. Dakle napravite još jedan manevar 'naprijed-nazad' i uparkirajte se komotno.

 

POLOŽAJ ZA UPRAVLJAČEM VRLO JE VAŽAN

Pravilno sjedenje - ugodna i sigurna vožnja

Opširnije: POLOŽAJ ZA UPRAVLJAČEM VRLO JE VAŽAN

 

PRAVA ZIMA TEK POČINJE, ZATO OPREZ

Povećajte razmak, smanjite gas i ne kockajte se s ljetnim gumama

Neobično toplo vrijeme za ovo doba godine mnoge je dovelo u uvjerenje da je zima pri kraju i da ne treba više paziti na zimske zamke na cesti. Još je gore ako se pritom vozi s napola (ili potpuno) istrošenim ljetnim gumama i zaključuje da, ako se dosad nisu ugradile zimske gume, može na isti način izgurati i ostatak zime.

Opširnije: PRAVA ZIMA TEK POČINJE, ZATO OPREZ

 

ŠTEDNJOM GORIVA ISTODOBNO POVEĆAVATE SIGURNOST

Sve skuplje gorivo prisiljava vozače da pronađu unutrašnje rezerve za smanjenje potrošnje, jer se procjenjuje da prosječni vozači troše i do 30 posto više goriva od potrebnog. No, ako se želi štedjeti gorivo, tada ne treba kupovati teška terenska vozila, jer u startu povećavaju potrošnju za 10, 20, 30 posto. Također savjetujem kupnju automobila s klasičnim mjenjačem, jer automatski povećava potrošnju za 10 do 15 posto.

Opširnije: ŠTEDNJOM GORIVA ISTODOBNO POVEĆAVATE SIGURNOST

 

POTREBNA “NULTA TOLERANCIJA” PREMA STRADANJU DJECE U PROMETU

Cestovni je promet sustav koji su osmislili odrasli pa su, shodno tome, i „pravila igre“ uglavnom prilagođena odraslim osobama. Djeca se, zbog svojih psihofizičkih osobina, u tom sustavu teže snalaze osobito kada se pojavljuju kao samostalni sudionici u prometu. Zabrinjavaju, međutim, i podaci o velikom broju djece koja stradavaju kao putnici u vozilima.

Opširnije: POTREBNA “NULTA TOLERANCIJA” PREMA STRADANJU DJECE U PROMETU