Približava se studeni te ljetne gume treba zamijeniti zimskima. Naime, zimske gume imaju dublje utore i geometriju prilagođenu lošijim uvjetima te znatno bolje prianjaju, smanjuju rizik proklizavanja i gubitka kontrole na skliskoj cesti.
Zimske gume imaju mekšu smjesu gazne površine (veći udio silike), koja poboljšava prianjanje na hladnom i skliskom asfaltu. Stoga je preporučljivo ljetne gume zamijeniti zimskima.
Ne čekajte posljednji tren za izmjenu, jer sada možete ih povoljno izmijeniti. Zbog krize izazvane pandemijom Covid-19 većina je u izolaciji, automobili su prisilno parkirani, a mnogi vulkanizeri ne rade. Zato ih izmijenite sljedeći tjedan-dva i izmijeniti ih kad su manje gužve gumarskim servisima.
Ali, pridržavajte se sljedećeg: tlak zraka u gumama povećajte na vrijednost za puno opterećenje (guma se manje uvija, haba i zagrijava) i vozite smanjenom brzinom. Na zimskim gumama ljeti -nigdje vam se ne smije žuriti! ‘Nježnom’ i defenzivnom vožnjom smanjujete habanje guma i svih vitalnih dijelova automobila te potrošnju goriva. A povećavate sigurnost!
Čim stignete, otiđite kod kvalitetnog vulkanizera i zimske gume zamijenite ljetnima. Pritom ih je obvezno balansirati, a preporučljivo je provjeriti i po potrebi podesiti geometriju kotača. Većina za zimske i ljetne gume koriste iste naplatke, odnosno svake sezone mijenjaju gume.
Najbolje ih je ostaviti na čuvanju kod vulkanizera, koji ima odgovarajuće skladište, odnosno ‘hotel za gume’. Ako ih sami skladištite, to treba biti na suhom mjestu, zaštićenom od visokih i niskih temperatura. Pritom se pridržavajte sljedećih pravila:
Gume na naplacima, dakle cijele kotače, treba stavljati položeno, jednu na drugu, ili kukama koje se hvataju na naplatak vješati ih uz zid. Ne smiju se držati uspravno, jer težina kotača može deformirati gumu. Same gume, bez naplataka treba skladištiti uspravno, jednu uz drugu
Pri izmjeni guma preporučljivo je provjeriti stanje gazne plohe skinutih guma, bez obzira mijenjate li ih na istim ili posebnim naplacima (cijele kotače). Naime, trošenje gume ukazuje na podešenost geometrije kotača i ispravnost tlaka u gumama.
• pojačano trošenje oba ruba gume ukazuje na vožnju s preniskim tlakom
• neravnomjerno trošenje sredine gume nastaje zbog vožnje s previsokim tlakom
• pojačano trošenje jednog ruba (vanjskog ili unutrašnjeg) na obje gume ukazuje na pogrešan bočni nagib kotača
• ako se jedan prednji kotač troši s vanjske, a drugi s unutrašnje strane, uzrok je u pogrešno podešenoj usmjerenosti
• pojačano trošenje vanjskog ruba jednog ili oba prednja kotača ukazuje na grešku u ovjesu
• nepravilno trošenje po obodu posljedica je loše uravnoteženih guma
Ako uočite takve nepravilnosti, podešavanje geometrije kotača je obvezno, a prije toga treba provjeriti stanje vitalnih dijelova podvozja (kuglastih zglobova, spona, gumenih oslonaca…) te sve dovesti u red prije podešavanja geometrije kotača (ne poslije!)