Vrijedne sirovine u katalizatoru se mogu sadržavati i nakon 20 godina. A zbog nesavršene tehnologije katalizatori s kraja 1990-ih i početka 2000-ih imali su dva do tri puta više vrijednih katalitičkih materijala, platine, paladija, iridija, nego današnji.
Zbog toga su starija vozila često na meti kriminalaca – poput Mercedes-Benza E i S-klase, Audija A6 i A8 i BMW-a Serija 5 i 7. Među običnim automobilima posebice su na meti modeli Volkswagen, Opel, Ford, Renault…
Tržište recikliranih materijala tradicionalno je povezano s podvozjem, gram paladija vrijedi 60 eura, iridija čak 380 eura. Proizvođačima koji kupuju reciklirane materijale važni su kakvoća i cijena skupocjenih katalitičkih materijala, za podrijetlo ne propitkuju…
Katalizatori se kradu iz novih i rabljenih vozila, a kriminalcima nije osobito teško ukrasti ga. Sve što treba je rezač cijevi kojim se obuhvati ispušna cijev, okrene nekoliko puta i odvaja, ili pila, kojom se katalizatori pile i trgaju.
A šteta na prosječnom automobilu, na europskom se tržištu računa od 500 do 1000 eura, kod novih i više, pogotovo ako se istodobno ukrade ili uništi lambda sonda.
Kako se zaštititi? Jednako kao i od drugih načina krađe. Pazite gdje parkirate, a pomažu suvremeni alarmni sustavi koji reagiraju i na najmanje pomake i trešnje vozila koji nastaju pri krađi…