Mazda vraća wankelov motor, ali u sustavu REX, za povećanje dosega električnog pogona, predviđajući da će 2035. čak 80 posto pogona automobila potjecati iz motora na tekuća goriva
Kad je početkom ožujka Martijn ten Brink, Mazdin čelnik za prodaju i odnose s kupcima u Europi, u nizozemskom portalu ZerAuto.nlnajavio povratak wankelovog motora, iznenađeni su bili samo oni koji nisu tehnički ‘in’.
A kad je potom, na službenoj Mazdinoj pressici objavljeno stajalište razvojnog tima iz Hiroshime da su motori s unutrašnjim izgaranjem daleko od izumiranja te da će se još dugo koristiti u hibridnim (HEV) i plug-in-hibridnim vozilima (PHEV), većina je postala svjesna realnosti.
Proći će još barem dva desetljeća dok udio električnih vozila ne pređe 20 posto, a klasični, benzinski motori (barem malo, izvjesno, i wankelovi) bit će, kao glavni ili pomoćni pogon, izravno ili neizravno, prisutni u 80 posto vozila. Ali, wankelov motor Mazda ne misli vratiti kao glavni pogonski stroj, gdje je karijeru završio u Mazdi RX-8.
Vratit će se kao pogonska jedinica pomoćnog generatora, koji u električnim, odnosno hibridnim automobilima ima oznaku REX (Range Extender), dakle ‘produživač dosega’. U prvi plan tu dolazi prednost rotacijskog wankelovog motora – kompaktna izvedba, zbog čega je Jaguar eksperimentirao s REX-om na bazi plinske turbine.
Istodobno se, korištenjem keramike i specijalnih presvlaka u kliznim kontaktima planira poboljšati brtvljenje i smanjiti trošenje wankelovog motora te mu podići energetsku iskoristivost na 50 posto. A kod klipnih, ottovih motora smatra se da je moguće postići i 56 posto.
Dakle, ako se vraća wankelov motor, itekako, barem do 2040., ima budućnosti za dieselov, a pogotovo ottov motor.