Motori s unutrašnjim izgaranjem otpisani? Ni slučajno, barem do 2040.!

Kad je početkom ožujka Martijn ten Brink, Mazdin čelnik za prodaju i odnose s kupcima u Europi, u nizozemskom portalu ZerAuto.nlnajavio povratak wankelovog motora, iznenađeni su bili samo oni koji nisu tehnički ‘in’.

A kad je potom, na službenoj Mazdinoj pressici objavljeno stajalište razvojnog tima iz Hiroshime da su motori s unutrašnjim izgaranjem daleko od izumiranja te da će se još dugo koristiti u hibridnim (HEV) i plug-in-hibridnim vozilima (PHEV), većina je postala svjesna realnosti.

Proći će još barem dva desetljeća dok udio električnih vozila ne pređe 20 posto, a klasični, benzinski motori (barem malo, izvjesno, i wankelovi) bit će, kao glavni ili pomoćni pogon, izravno ili neizravno, prisutni u 80 posto vozila. Ali, wankelov motor Mazda ne misli vratiti kao glavni pogonski stroj, gdje je karijeru završio u Mazdi RX-8.

Vratit će se kao pogonska jedinica pomoćnog generatora, koji u električnim, odnosno hibridnim automobilima ima oznaku REX (Range Extender), dakle ‘produživač dosega’. U prvi plan tu dolazi prednost rotacijskog wankelovog motora – kompaktna izvedba, zbog čega je Jaguar eksperimentirao s REX-om na bazi plinske turbine.

Istodobno se, korištenjem keramike i specijalnih presvlaka u kliznim kontaktima planira poboljšati brtvljenje i smanjiti trošenje wankelovog motora te mu podići energetsku iskoristivost na 50 posto. A kod klipnih, ottovih motora smatra se da je moguće postići i 56 posto.

Dakle, ako se vraća wankelov motor, itekako, barem do 2040., ima budućnosti za dieselov, a pogotovo ottov motor.